Dnes o týmu učitelů
Dobrou školu dělají dobří lidé.
Dnes se zaměřím na učitelky a učitele, v mém pojetí na lidi zapálené, přemýšlivé a samostatné, ovšem schopné skloubit svoje nápady s nápady těch ostatních. Učitelství není samotářská cesta, i kdyby byly dílčí výkony perfektní. Učitelství je schopnost vynikajících sólistů vytvořit koncertní těleso, kde právě interakce mezi jednotlivými členy vytvoří ojedinělý zvuk a ojedinělý výsledek. To není podceňování předmětu či vzdělávacích oblastí, ale celostní cesta k rozvoji žáků. Často o ní přemýšlím a uvádím příklad budování schopnosti učit se a rozvíjet se po celý život. Stejně jako všechny základní školy nebudeme mít učitele učení. Máme-li kompetence (nejen) k učení u žáků vybudovat a kultivovat, musíme pracovat týmově, vědět o sobě a samozřejmě spolu diskutovat, navštěvovat se, hodnotit a reflektovat svoji práci. Práce to není pro každého a zejména na děti předškolního a školního věku musí působit ti nejlepší. V opačném případě by to mohla být leckdy upřímná, ale neprofesionální dojmologie halena do módních termínů jako průvodce, kamarád či manažer učení. To nejsou cesty pro žáky navštěvující Lošbates.
Nejen proto máme uvedeno na našem webu, že hledáme lidi se srdcem a láskou k dětem, kteří chtějí s dětmi pracovat, kteří mají zájem, kteří se umějí domluvit, kteří vidí dopředu, kteří milují svoji vzdělávací oblast, přitom stejně uznávají i ty druhé, učitelky a učitele samostatné, přitom schopné pracovat v týmu, schopné plánovat i improvizovat, ochotné vytvářet i dodržovat pravidla, lidi s nadhledem, kompetentní a znalé, různého věku i životních zkušeností.